Miksi Oukitel kannattaa hankkia viralliselta jälleenmyyjältä?
Saamme aika-ajoin tiedusteluita asiakkailta, joissa kysytään huoltoa laitteelle, jota ei ole ostettu viralliselta jälleenmyyjältä. Mutta mikä on virallinen jälleenmyyjä ja miksi puhelin kannattaa hankkia maahantuojan valtuuttamalta viralliselta jälleenmyyjältä?
Katso lähin virallinen jälleenmyyjäsi.
Mitä tarkoittaa virallinen jälleenmyyjä?
Viralliset jälleenmyyjät tekevät suoraan yhteistyötä Oukitel Suomen kanssa ja heidän myymänsä laitteet on tuotu maahan jälleenmyyntiä varten ja teetetty yhdessä Oukitelin kanssa Oukitelin tehtaalla. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa? Ensinnäkin virallisilta jälleenmyyjiltä hankituissa laitteissa on 2 vuoden maahantuojan takuu, joka kattaa mahdolliset ohjelmistoviat sekä laitteistoviat, jotka eivät johdu huolimattomasta tai virheellisestä käytöstä.
Tämän lisäksi voit olla varma, että puhelimesi ja sen laturi on tarkastettu ennen maahantuontia ja laite sekä sen osat täyttävät eurooppalaiset laatu- ja turvallisuusvaatimukset. Vaihdamme esimerkiksi useisiin puhelimiin EU-hyväksytyn laturin, joka on sähkö- ja paloturvallisempi kuin puhelimen alkuperäinen laturi.
Lyhyesti siis ostamalla viralliselta jälleenmyyjältä:
- Voit varmistua, että laitteesi ja sen tarvikkeet täyttävät eurooppalaiset laatukriteerit
- Saat puhelimellesi 2 vuoden maahantuojan takuun sekä ilmaisen huollon vikatilanteissa (Lue lisää takuusta)
- Puhelimesi on varmasti uusi, eikä esimerkiksi takuuhuollettu laite
Mistä tiedän, onko laitteeni hankittu viralliselta jälleenmyyjältä?
Löydät ajankohtaisen jälleenmyyjälistan aina oukitel.fi -sivustolta. Jälleenmyyjät on listattu paikkakunnittain aakkosjärjestyksessä.
Laitteeni ei ole ostettu viralliselta jälleenmyyjältä, mitä nyt?
Vaikka olemmekin tässä kirjoituksessa listanneet etuja virallisen jälleenmyyjän suosimisesta, ei tämä silti tarkoita, että kolmannen osapuolen puhelin, laturi tai sen osat olisivat huonolaatuisia tai että laitteen käyttö on vaarallista. Kuitenkin sinun kannattaa ottaa yhteyttä laitteen myyneeseen yritykseen ja vaatia, että puhelimeesi toimitetaan SGS-tarkastettu, EU-hyväksytty laturi.
Myöskin mikäli puhelimesi ei ole ostettu viralliselta jälleenmyyjältä, ei oukitel.fi -sivuston 2 vuoden takuu ja maksuton huolto päde mahdollisen vikatilanteen sattuessa. Vikatilanteissa sinun tulee olla yhteydessä puhelimen myyneeseen yritykseen. Huomioithan, että heillä on velvollisuus korjata tai vaihtaa puhelin vikatilanteessa, mikäli tämä ei ole käytöstä tai virheellisestä menettelystä johtuva vika.
Katso ajantasainen lista virallisista Oukitel Suomi -jälleenmyyjistä.